Min framtid

Frisör? Egen företagare? Journalist? Ekonomiassistent? Danslärare? Läkare? Vetrinär? Osv . Varför är det så svårt? I synnerhet för de som mig som inte vet exakt vad man vill jobba som sedan. 
Jag som går i nian nu, är nog inte den enda av alla nior som är jättenervös inför gymnasievalet. 
Jag går runt dagarna i ända och funderar över vad jag egentligen vill, och vad jag tycker är roligt.
Jag älskar att skriva, som de flesta som känner mig nog känner till. Därför har jag funderat mycket över att gå samhälle och sedan plugga vidare på högskolan till journalist. 
Samtidigt vill jag ha ett eget företag, och då passar handel & administrations programmet , eller ekonomi programmet mest. Ekonomi är dock väldigt väldigt mycket plugg. Och det är inte riktigt min stil, jag vill kunna ha en fritid också. Så jag har beslutat mig, eller, jag är 97,9% säker på att jag vill gå Handel & administrations programmet av den anledningen att då kan jag i tvåan välja om jag vill gå handel med administrativ service inriktning eller handel och service inriktning. Jag vet att jag vill börja jobba direkt efter gymnasiet. Men Jag har liksom inte bestämt mig för om ja vill jobba i en affär eller mer inom företagsbranschen . Men det funderar jag förhoppningsvis ut under ettan. 
 
Ungefär så ligger det till. Jag har drygt en månad på mig på att bestämma mig. Det kan ändras snabbt. 

Ställ gärna frågor om det är något annat ni undrar över.
 
Kram
 
 

Kommentarer
Postat av: ;D

Gör fler videobloggar :D

2012-11-28 @ 16:39:18
Postat av: kkkkkk

Bli busschaufför! Träffar många trevliga människor.

2012-11-29 @ 18:38:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0