Målet med min träning

Hej på er gosisar !
Hur mår ni idag ? Själv mår jag toppen, ska strax göra mig i ordning för en tur till gymmet och sedan lunch och shopping med farmor. Kommer bli en toppendag !

_________________________________________________________________________________________________________________
 
Jag fick en kommentar igår, där det var någon som undrade vad mitt mål är.. Ni vet jag tjatar ju om mitt mål hela tiden när jag berättar om min träning?
Så jag har nu förstått att det är ganska roligt att veta det, eftersom att det inte var första gången ni frågade.. Egentligen vill jag inte berätta vad mitt mål är för jag vet hur idiotiska kommentarer jag brukar få då. Men sedan slog det mig att det är ju inte bara haters som läser min blogg så, skitsamma !
 
Mitt mål då.. Jag älskar att träna för det första!
Jag tränar dels för att må bättre rent psykiskt, men också må bättre fysiskt, älskar känslan av att vara trött på kvällen av en bra anledning. Men jag har länge velat få bättre kondition och bli smalare också såklart. Och det är väl det jag strävar mest efter.

Okej. Lugn nu. när jag säger att jag vill bli smalare så menar jag inte anorektiskt smal, Det vill jag verkligen inte.  Jag vill inte heller gå ner allt för mycket i vikt. Däremot vill jag bli starkare. Jag vill ha en kropp som hjälper mig när jag ska träna, en kropp som helt är med mig när jag vill utmana ordentligt. Jag vill kunna gå igenom gruppträningspass/dansträningspass osv utan att ge upp, och alltid göra alla övningar ordentligt samt ge det lilla extra. Jag vill ha en kropp som mår riktigt bra, både i styrka och kondition. Och, jag vill ha en välformad kropp, en kropp där musklerna syns ordentligt, och det är då det jag menar med smalare.

Och jag vet. Det ser bra ut nu också. ( nej jag har inte hybris ) Men jag tränar inte för att andra ska tycka det. Jag tränar för att jag ska bli nöjd med min kropp och verkligen känna mina egna muskler när jag tränar. ;)

När jag kom hem  igår efter träningen så kände jag mig glad och frisk och det gör jag alltid när jag tränat.

Förutom att jag tränar för att uppnå mitt/mina mål så är det ju viktigt med kosten också. Och just nu funkar det ganska bra. 

Jag tog kort på min kropp innan jag började träna, också tog jag ett kort igår, och man ser verkligen resultat redan, så jag kommer fortsätta att jobba hårt tills jag då uppnår det jag vill, men det är såklart att jag kommer fortsätta träna sen också, annars är det ju ingen mening :)

 



Kommentarer
Postat av: Anonym

vart tränar du? :) (om du gymmar?)

2013-01-04 @ 15:54:44
Postat av: nikita

det är inte vikten som spelar roll snuttan!
du kan väga 60 i muskler istället!
sätt inget mål på vikt minskning utan tänk bara på att du ska bli fit! puss på dig

2013-01-08 @ 06:29:26
URL: http://typnikita.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0