Min språkresa til Brighton i sommar

 
Jag får ofta frågor kring min språkresa i sommar. Så himla roligt att ni vill veta så mycket kring den. Det gör mig ännu mer längtansfull. Kommer bli en riktigt underbar och minnesvärd resa. 
 
Jag kommer alltså att åka till Brigton i tre veckor i sommar. Jag kommer att åka med ett "språkresebolag" som heter STS. 
Jag kommer att bo i en värdfamilj. Allt jag vet är att det är en tjej som har två barn. En som är sju år gammal och en som är lika gammal som Leon. Kommer bli otroligt spännande att få lära känna värdfamiljen och verkligen få uppleva en brittisk familjs rutiner osv. Det som jag blev så himla glad över när jag fick veta vem jag skulle bo hos, var att värdfamiljen hade två barn. JAG SOM ÄLSKAR BARN ! Speciellt sådana små som Leon. hihi ! Längtar så otroligt mycket. YOU CAN´ T IMAGINE.
Jag har valt att lägga till explorer pass samt volleyboll under dessa tre veckor. 
Explorer pass betyder att jag får åka extra till London och shoppa, titta på sevärdheter osv. 
Volleyboll valde jag också för att hålla igång träningen lite under dessa tre veckor. Plus att jag alltid velat lära mig att spela volleyboll. verkar så himla roligt. 
Jag kommer att åka helt själv, alltså utan någon vän. Kände att det var det smartaste alternativet då jag åker på denna språkresa för att utveckla min engelska. Jag vill prata engelska varje dag, hela tiden , och det skulle jag inte göra om jag åkte med en kompis då man förmodligen pratar svenska med varandra då. 
Jag vet inte om jag riktigt kan säga att jag är nervös än. Jag vet säkerligen att det är något jag kommer bli när det börjar närma sig avresa. 
Just nu är jag mest längtansfull, nyfiken och exalterad. 
 
Jag är glad, riktigt stolt att jag äntligen tog steget och bokade denna resa. Kommer inte ångra mig. Kommer bli ett av det bästa valen jag gjort i hela mitt liv tror jag. 
 
Får ni chansen att åka på språkresa, gör det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0