sent svar

 

svar : Alla ni vet säkert eller har väl i alla fall hört att alkohol är ett gift och en drog . Träning och alkohol är inte någon bra kombination.

Jag skulle nog säga samma sak som jag säger om kosten. Vad har ni för personliga mål?

- Tränar ni som elitidrottare och har som mål att bli bäst i Sverige eller till och med Världen, ja då skulle jag råda er att vara väldigt försiktiga med alkoholen då man kan tappa träningsresultat och stanna upp i utvecklingen av en festkväll.

- Har man som mål att gå ner ganska mycket i vikt skulle jag också råda att hålla sig borta från alkohol tills målen är nådda då alkohol kan stannar upp viktnedgången.

Har man inte dessa mål utan tränar för att vara frisk, stark och ha roligt så kan man absolut njuta av lite vin eller till och med köra en riktig partykväll någon gång ibland. Dock är det bra om man undviker träning dagen efter då det kan vara farligt för hjärtat att träna bakis. Ett råd, undvik hård träning och alkohol samma dag då alkoholen liksom träning bryter ner musklerna och återhämtningen blir inte den bästa.

Hoppas ni/du fick svar på det du ville ;)

 

kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0