Pay it forward

Idag på samhällslektionen kollade vi på en film, Pay it forward. Visserligen har jag sett den hundra gånger förut men den är lika bra varje gång. Rekomenderas starkt. Jag kan aldrig hålla tillbaka tårarna när jag ser den..
 
Historieläraren Eugene Simonet ger sina elever samma hemuppgift år efter år - att komma på en idé som kan förändra världen och göra den bättre. Eugene förväntar sig dock inte så mycket från sina elever och är därför helt oförberedd när elvaårige Trevor kommer med ett fenomenalt förslag. Trevor föreslår att varje människa som drar nytta av någon annans goda gärning ska "skicka vidare" och göra tre människor en tjänst. Till sin mammas stora förskräckelse inleder Trevor sitt projekt genom att ta hem en hemlös drogmissbrukare. 
 
När man kollar på filmen så får man verkligen sig en tankeställare, det fick iallafall jag och många andra i min klass. Vår samhällslärare har nu gett oss ungefär samma uppgift.
 
 
För er som inte sett denna underbara film, kolla gärna på den. Lovar att ni kommer bli berörda på något sett!
 
  
                     
 
OCH, glöm inte att pay it forward 
 
 

Kommentarer
Postat av: fanny

underbar film, längesen jag såg den nu!

2014-01-28 @ 20:40:00
URL: http://sarskild.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0